MITT KONTO

Jag har lagt en beställning, men kan inte se den på mitt WECY-konto? 

Om du skapade ditt konto efter att du la din beställning är detta förmodligen anledningen. Dessvärre är det inte möjligt att koppla beställningen till ditt konto i efterhand. Om du redan har ett konto, kom ihåg att börja med att logga in innan du börjar handla för att kunna följa dina beställningar. 

Jag kommer inte ihåg lösenordet till mitt konto? 

Det är lätt hänt att man glömmer ibland. Klicka på "Glömt ditt lösenord?" och fyll sedan i din mejladress. Du kommer nu att få ett mejl för att återställa ditt lösenord. Om du inte hittar mejlet, kika gärna i skräpposten för att säkerställa att det inte hamnat där.

MIN BESTÄLLNING

Jag har inte mottagit min orderbekräftelse? 

Inom en timme bör den finnas i din inkorg. Ibland kan den hamna i skräpposten, så dubbelkolla även denna. Har den fortfarande inte dykt upp, kontakta oss på customer.service@wecy.se

Jag har en rabattkod, hur använder jag den? 

När du har lagt in dina produkter i varukorgen och är redo att betala har du möjlighet att ange din rabattkod. Nu ska din varukorg uppdateras och det blev ännu roligare att shoppa! 

Jag har fått en personlig kompensationskod, men den fungerar inte. Vad gör jag för fel? 

Kompensationskod används på samma sätt som rabattkod och ska läggas in på samma ställe. Om denna inte fungerar kan det vara så att du gör allting rätt så kontakta gärna oss på customer.service@wecy.se för vidare assistans. Ofta är koderna framtagna att fungera under en viss tidsbegränsning och gäller enbart på ordinarie pris. 

Varför ser jag bara priser i Euro? 

Vår webbsida är unikt utformad efter olika valutor. Se därför alltid till att du står i SEK när du beställer. 

Har min order skickats från er? 

Har du lagt din beställning innan kl 14:00 på en vardag skickar vi den normalt sett samma dag, annars packas och skickas din beställningar dagen efter. Du får en leveransbekräftelse per mejl så snart din order skickats från vårt lager. Hittar du inte leveransbekräftelsen, får du gärna mejla oss ditt ordernummer till customer.service@wecy.se för snabb hjälp. 

Hur avbryter eller ändrar jag något ur min beställning? 

Har din order inte blivit hanterad av vårt lager kan vi ta bort den, ändra adress och byta storlek/vara i samma prisklass. Önskar du lägga till fler produkter utöver din befintliga order är du välkommen att lägga en ny beställning hos oss. Vill du att allt skickas tillsammans är det bra om du mejlar oss på customer.service@wecy.se.

BETALNING, KLARNA & PRIS

Jag vill göra en retur, hur gör jag med min faktura? 

Gå in på ditt Klarna-konto, klicka på fakturan det gäller och sedan klickar du på "rapportera retur". Du har nu fryst din faktura tills det att vi har behandlat din retur. Du får sedan ett mejl när din retur är behandlad och fakturan är uppdaterad/krediterad. 

Jag har inte mottagit min faktura? 

Mejla oss ditt ordernummer till customer.service@wecy.se så ska vi titta närmare på vad som kan vara fel. 

Köpet gick inte igenom, men det har gjorts en reservation på mitt kort? 

Priserna i webbutiken är aktuella priser och kan komma att ändras när som helst. Vid vissa tillfällen kan priserna ha manipulerats eller blivit felaktigt satta p g a tekniska problem i webbplatformen. 

Varför har priserna i webbutiken ändrats? 

Vår webbsida är unikt utformad efter olika valutor. Se därför alltid till att du står i SEK när du beställer. 

Tillkommer det några ytterliggare avgifter? 

Priserna är inklusive lokal moms och betalas i den valuta som anges i webbutiken. För icke-EU-kunder kan din lokala tullmyndighet ålägga tilläggsavgifter, tullar och andra avgifter vid din import till gällande priser. 

Vilka betalmetoder finns det möjlighet till? 

Betalning kan göras med kortbetalning, direktdebitering eller faktura i webbshopen. 

Nedan ser du vilka betalningsmöjligheter som finns beroende av var i världen du befinner dig: 

Klarna : Gäller endast svenska kunder 
PayPal : Betalning med kreditkort gäller övriga världen 

Hur behandlas mina personuppgifter vid ett köp? 

Vi hanterar dina personuppgifter på ett säkert sätt och i enlighet med GDPR. Detta kan du läsa mer om under vår integritetspolicy. Hantering av dina personuppgifter vid betalning vid ett köp görs av Klarna respektive PayPal, vilka är godkända och erkända leverantörer av betallösningar. För att läsa mer kring hur respektive betallösning hanterar personuppgifter, vänligen kontakta dem.

KAMPANJER OCH RABATTKODER

Hur fungerar kampanjer och rabattkoder hos er? 

Alla kampanjer med nedsatt pris är tidsbegränsade. Flera erbjudanden kan normalt sett inte kombineras. En rabattkod eller kupong är endast giltig en gång per kund och köp.

När kan jag nyttja kampanjer och rabattkoder? 

Kampanjer och rabattkoder gäller endast för nya beställningar och kan inte tillämpas retroaktivt.

PRESENTKORT

Kan man köpa presentkort hos er? 

Ja absolut! Presentkort till någon man gillar är ju den optimala presenten! Våra presentkort finns att köpa under kategorin Presentkort. Presentkortet är giltigt på obestämd tid och du kan välja valör 500, 1000 eller 1500 kr. Om du returnerar ett plagg som är köpt med ett presentkort kan du inte få pengar tillbaka utan ett nytt presentkort.

Presentkorten är digitala.

RETURER & BYTEN

Jag har inte mottagit något returformulär med min beställning? 

Vänligen kontakta oss på customer.service@wecy.se så mejlar vi ut en ny till dig direkt. 

Om du inte har möjlighet att skriva ut ditt returformulär, så vänligen skriv tydligt ditt namn, ordernummer, mejladress och orsak till retur på en lapp som du skickar med ditt paket. 

Erbjuder ni fria returer? 

Vi erbjuder dessvärre inte fria returer av hänsyn till miljön. Du kan enkelt posta ditt paket hos närmaste postombud. Voila så enkelt! 

Har ni mottagit min retur ännu? 

Oroa dig inte, så snart vi har behandlat din retur, kommer du att få en bekräftelse per mejl. Returer har en behandlingstid på upp till 10 arbetsdagar. 

Kan jag returnera olika beställningar i samma paket? 

Absolut! Fyll tydligt i på ditt returformulär vilka varor som tillhör vilket ordernummer och vad du önskar göra. 

Jag skulle vilja returnera varor för en återbetalning, hur gör jag? 

Kryssa i "Återbetalning" på ditt returformulär och skriv vilken vara/varor du önskar få återbetalat. Din återbetalning sker på samma sätt som du betalat den med. Du får alltid ett bekräftelsemejl så snart vi behandlat din retur. 

Jag önskar att byta färg eller storlek på varor ur min beställning, hur gör jag? 

Markera "Byte" på ditt returformulär och fyll i vilken vara du önskar byta ut, samt vilken vara du önskar få hem. Vi utfärdar ditt byte och skickar ut din nya vara. Du får alltid en bekräftelse på mejl så snart ditt byte har blivit gjort! 

Jag önskar byta varor ur min beställning till andra produkter, hur gör jag? 

Om du önskar byta till en annan produkt rekommenderar vi dig att lägga en ny order. Kryssa för "återbetalning" på din retursedel så återbetalar vi din retur så snart den kommer till oss. 

Vad är viktigt att tänka på vid en retur? 

En returvara ska alltid skickas tillbaka med sina etiketter, ligga i sin påse och självklart vara i ett oanvänt skick. 

Om den returnerade produkten / produkterna är smutsiga (av t ex smink eller deo) eller skadade, krediterar vi kunden 50% av ursprungsfakturan. 

Fyll i returformuläret som följde med din beställning (har du råkat slänga denna, mejla customer.service@wecy.se). 

Hur lång returrätt har jag? 

Vi har 14 dagars returpolicy. Alla beställningar som läggs mellan 1-23 december kommer att ha en förlängd returrätt. Dessa beställningar kan återlämnas eller bytas fram till den 7 januari. 

Lägg plagget i påsen den kom i, återanvänd gärna förpackningen din order skickades i och fäst returfraktsedeln på framsidan. Gå till ditt lokala ombud och posta paketet! WECY står inte för returfrakten. 

Hur lång tid tar det att få tillbaka pengarna för returen? 

Vi har en behandlingstid på upp till 10 arbetsdagar på returer – när vi mottagit dina varor får du en bekräftelse till den mejl du angav när du gjorde köpet och i samband med det återbetalas köpet. 

Vad händer om jag inte hämtat ut mitt paket? 

Om ett paket inte hämtas ut inom 14 dagar kommer paktet skickas tillbaka till oss. För detta debiterar vi en avgift på 180 kr i hanteringsavgift.

LEVERANS

Hur lång tid tar det innan jag får min beställning? 

Räknat från dagen din beställning skickats från oss bör du ha fått din beställning inom 1-4 arbetsdagar inom Sverige och 2-14 arbetsdagar för resterande länder inom Europa. 

Min leveranstid har nu utgått och jag har fortfarande inte mottagit mitt paket? 

Förstår att du längtar efter ditt paket! Tveka inte på att höra av dig till oss om ditt paket inte kommit efter rekommenderad leveranstid. Du kan alltid följa ditt pakets resa på det spårnings-id du fått när vi skickade iväg ditt paket. 

Vart levereras mina nya WECYs? 

Ditt paket kommer att levereras till adressen som angavs vid din beställning på www.wecy.se 

Kan jag returnera olika beställningar i samma paket? 

Absolut! Fyll tydligt i på ditt returformulär vilka varor som tillhör vilket ordernummer och vad du önskar göra. 

Dubbelkolla alltid att du anger rätt adress. Om du har råkat ange en felaktig adress, vänligen kontakta oss på customer.service@wecy.se så snart som möjligt. 

Som regel hamnar ditt paket i brevlådan. Men får det inte plats där hamnar din order hos närmaste ombud. Du får då en avi från posten, ta med den och din legitimation när du hämtar ut paketet. 

Kan jag hämta ut min order utan min avi? 

Det ska som regel inte vara några problem! Ta med din legitimation och kollinumret som finns i din leveransbekräftelse så hjälper ditt lokala postombud dig! 

När skickas min order? 

Beställningar som läggs före kl. 14.00 (måndag-fredag) skickas vanligtvis samma dag. Beställningar som läggs på en helg eller röda dagar skickas följande arbetsdag. 

Vi skickar i regel alltid med Postnord. Fraktkostnaden är från 69 kr inom Sverige. 

Fri frakt för beställningar över 899:- SEK inom Sverige.

REKLAMERA

Jag har mottagit en felaktig eller defekt vara, kan ni hjälpa mig? 

Vi beklagar att höra att något verkar vara fel med din beställning. Vänligen beskriv ditt ärende, skicka med ditt ordernummer och tydliga bilder på felet till customer.service@wecy.se så ska vi hjälpa dig på bästa möjliga sätt. 

När en reklamation görs måste vi undersöka varorna/varan och göra en utvärdering innan vi kan hjälpa dig vidare. 

Vad händer när min reklamation godkänts? 

Om reklamationen godkänts så står vi för returkostnaden och ersätter produkten med en ny, alternativt likvärdig vara. Kan detta inte göras, erbjuds du tillgodo eller återbetalning.

STORLEKSFRÅGOR

Vilken storlek ska jag välja? 

På i stort sett alla våra plagg ska du kunna välja din "vanliga storlek". Men alla kroppar är olika så glöm inte att kolla in vår storleksguide först.

Vilken är er största respektive minsta storlek på era produkter? 

Våra fina WECYs tillverkas i XS-XXL 

Finns det tights i kortare modell? 

Alla våra vanliga tights har samma längd. Om du tycker våra tights ser långa ut har vi ett knep hur du ska trä på dem för att kunna justera längden bra. Sätt på dig dina WECYs som du sätter på ett par strumpbyxor, dra tightsen över tårna och foten, sedan genom hela hälen. Efter det kan du successivt trä tightsen uppåt i en serie av mjuka rörelser över vad, knä och lår. På så sätt håller tightsen sin form och blir inte för långa, det gör också att du får kompressionen ovanpå rätt muskler. Väldigt smart!

SKÖTSELRÅD

Hur ska mina WECY kläder tvättas? 

Dina WECY är tillverkade i hög kvalité för att vara med genom så många, härliga äventyr som möjligt. Tvättråd ska framgå för respektive produktsida. Torktumla inte utan häng upp plaggen på tork. Använd alltid en tvättpåse.

OM OSS OCH VÅRA PRODUKTER

Är era plagg tillverkade för olika kroppsformer? 

Vi älskar hur vi kvinnor ser olika ut och att vi är fina precis som vi är. Vi använder oss av olika typer av kroppar när vi fotar och marknadsför våra produkter för att få en så bred och human uppfattning som möjligt av hur plaggen sitter på kroppen. Beroende på hur våra kroppar ser ut kan också plaggen uppfattas olika på olika människor. Vi uppskattar våra kunders feedback och vill ständigt utvecklas. Läs gärna våra recensioner och recensera gärna. På sociala medier rekommenderar vi att använda våra hastags #wecy och #weacysportswear så man på ett kul, inspirerande och varierande sätt kan ta del av andras bilder. 

Hur arbetar WECY för miljön? 

WECY arbetar ständigt med utveckling av miljövänliga produkter. Miljövänlighet är av största fokus för oss. Läs gärna mer kring vårt miljöarbete under sidan vad vi gör för klimatet

Kan jag kompostera mina produktpåsar hemma trädgård?

WECYs produktpåsar är skapade av naturliga råvaror som är industriellt komposterbara vid en högre temperatur. Detta gör det möjligt att kompostera påsarna hemma i sin egna trägård om man har en kompost med högre temperatur än en standard kompost. Med rätt temperatur så tar det 90 dagar för naturen att bryta ner produktpåsen till jord. Om man inte vill kompostera dem själv hemma går det bra att lämna in påsarna i plaståtervinningen för att ge dem nytt liv.

Kan man svettas i era produkter? 

Alla våra produkter är tillverkade i ett fuktavvisande material som gör att du ser fantastisk ut även efter ett tufft träningspass. 

Är era tights squat-vänliga? 

Våra tights är utvecklade med stort fokus på squats vilket även är väl beprövat av våra testpersoner samt kunder. 

Jag har sett på er Instagram att det kommer nya produkter. När kommer dessa?

Vad kul att du uppmärksammat våra uppdateringar i sociala medier. Fortsätt håll koll på vår hemsida, nyheterna kommer presenteras inom kort. 

Vart tillverkas WECYs? 

Våra produkter är designade med mycket passion och kärlek i Hjärtat av Sverige och tillverkade i både Norra Portugal samt i Estland. Med noga utvalda tyger från Italien, detta är en viktig komponent för att bland annat upprätthålla den kvalité som vi vill ge våra kunder. 

Jag vill gärna samarbeta med er och ert varumärke. Vill ni sponsra mig? 

Vi blir otroligt glada för alla förfrågningar som kommer till oss. Vi önskar vi kunde säga JA till allihop. mejla gärna till influencer@wecy.se och presentera dig mer. 

Ett tips! Om du vill ha chansen att synas i våra sociala medier kan du alltid använda hashtagsen #wecy #wecysportswear. Vi älskar att se våra kunder bära våra fina WECYs

ÖVRIGT

Har du fler frågor? 

Om du inte hittar svar på det du undrar över på den här sidan, vänligen kontakta kundtjänst på customer.service@wecy.se. Vi kommer att svara på din förfrågan så snart vi kan. (måndag-fredag)